آخرین مطالب

کلیاتی از اهداف کمیته دانش پژوهان

اهداف بلند مدت، ميان مدت و کوتاه مدت کميته دانش پژوهان که در اين سالها طي تشکيل جلسات متعدد با دوستان و صاحب نظران و آشنايي با وضعيت تحصيلي – آموزشي خور به دست آمده است بصورت خلاصه و فهرست وار در ادامه ذکر خواهد شد.
لازم به توضيح است که هرکدام از اهداف براي اجرا و به ثمر نشستن شامل جزئيات و راهکارهاي اجرايي است که در اين مختصر نمي گنجد، همچنين برخي از اهداف نيازمند زمان و تجربه و مساعدت همگاني است که براي نيل به سمت آنها بايد حوصله نمود… .

=مهمترين هدف کميته دانش پژوهان خور پرداخت وام هاي بلند مدت قرض الحسنه به دانش پژوهان  نيازمند مي باشد که به تناسب توانايي مالي کميته و ميزان همکاري خيرانديشان همشهري، و  با توجه به نياز متقاضي و شرایطی که متقاضی می پذیرد، به وي پرداخت خواهد شد. و در نهايت مبلغي که متقاضي در بلند مدت بازپرداخت خواهد نمود مجدداً صرف پرداخت وام به متقاضيان جديد و مسائل آموزشي و تحصيلي مي شود.

– و  اما ساير اهداف:

= تهيه و تدوين «سالنامه تحصيلي – آموزشي» با در نظر گرفتن رويدادهاي تحصيلي و آموزشي کشور در تمامي مقاطع، با هدف برنامه ريزي قبلي براي رويدادهاي تحصيلي – آموزشي. مانند برنامه ريزي قبلي براي امتحانات مختلف، فراخوان ها، جشنواره ها، نمايشگاه ها و مسابقات و نتیجتاً تهيه چشم اندازهاي بلند مدت…

= ارتباط و تعامل منظم و هدفمند با مدارس خور، مسئولين، دبيران و بخصوص انجمن اوليا و مربيان.

=تلاش براي ايجاد ارتباط بهتر و سازنده تر خانواده هاي دانش پژوهان خوري با محيط هاي آموزشي با«نگاهي نو».

=ارتباط مؤثر  با دانش آموزان  و دانشجويان در زمينه هاي مختلف، با هدف ايجاد انگيزه و اعتماد به نفس در آنها براي شرکت مؤثر در فعاليت هاي اجتماعي و آموزشي.

=برگزاري کلاسهاي تقويتي با حضور دبيران برتر و باسابقه. بويژه تقويت دروس پايه که سالهاست دانش پژوهان ما در آنها با مشکل مواجه هستند.

=هدايت تحصيلي دانش پژوهان در تمامي مقاطع بخصوص انتخاب رشته هاي تحصيلي با استفاده از مشاورين متخصص.

=تشويق و حمايت از دانش پژوهان نخبه و موفق از لحاظ علمي، ورزشي، هنري و حمايت از ابتکارات، اختراعات و طرح هاي تحقيقاتي همشهريان در حد توان مالي.

= تشويق و حمايت خاص مالي و معنوي از محصليني که به سمت رشته هاي مورد نياز شهر با توجه به اولويت حال حاضر سوق  مي يابند. مانند: معلمي، پزشکي و… .

= تلاش براي ارتقاي سطح خردورزي جامعه با تدوين برنامه هايي در جهت تقويت فرهنگ مطالعه و همچنين تهيه و تدوين بروشورهاي آموزشي با اهداف مشخص.

=برنامه ريزي جز به جز براي هرکدام از پايه هاي تحصيلي از پيش دبستاني تا دانشگاه با هدف ارتقاي سطح کيفي دانش پژوهان خوري و برنامه ريزي براي موفقيت بيشتر آنها در رويدادهاي تحصيلي خاص هر پايه در طول سال.

=تعامل با دبيران و مدرسين با سابقه و بازنشسته همشهري و استفاده از تجربيات آنها در زمينه هاي گوناگون تحصيلي و بخصوص آسيب شناسي و ارائه راهکارها.

=تعامل کاربردي و متقابل با نهادهاي شهري و شهرستان اعم از: شوراي اسلامي، شهرداري، شوراي ورزشي، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي، شبکه بهداشت و درمان و… .

=ارتقاي سطح دانش و معلومات اعضاي کميته دانش پژوهان با استفاده از برگزاري کلاس ها و کارگاه هاي آموزشي و تشکيل کتابخانه تخصصي، با اين هدف که در گذر زمان، هرکدام از اعضا «نماينده اي متخصص در امر تحصيلات» باشد.

=برنامه ريزي براي تجهيز نهادهاي فرهنگي – آموزشی خور مانند  کتابخانه هاي عمومي و کتابخانه هاي مدارس در صورت داشتن توان مالي يا از طريق آگاهي رساني عمومي و مکاتبات اداري.

=برگزاري نمايشگاه ها و همايش ها و سيمنارهاي مختلف و اطلاع رساني در مورد اتفاقات فرهنگي، تحصيلي و آموزشي جهان امروز  و کشور.

=تشکيل گروه هاي تحقيقاتي با استفاده از مشاورين آگاه و متخصص براي بررسي روند تحصيل در گذشته خور و شناسايي نقاط قوت و چالش ها، و تدوين برنامه هايي براي نتيجه بخشي اهداف.

=در صورت داشتن توان مالي کافي در آينده، همکاري با صاحب نظران اقتصادي براي ايجاد سرمايه گذاري هايي با بازده مناسب. با هدف جاري ساختن منابع تأمين مالي کميته دانش پژوهان.

– توضیح: این متن از وبلاگ سابق کمیته دانش پژوهان، به همان تاریخ منتشر شده در وبلاگ، به سایت رسمی کمیته منتقل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.