گزارش شصت‌وهفتمین جلسهء انجمن ادبی بامداد خور با موضوع موضوع: نگاهی به شعر و زندگی مهدی اخوان‌ثالث – م.امید

گزارش شصت‌وهفتمین جلسهء انجمن ادبی بامداد خور
موضوع: نگاهی به شعر و زندگی مهدی اخوان‌ثالث – م.امید
مسئول جلسه: حامد شفیعی
دبیر جلسه: عالیه تاجدار
محمود شمسی: انجمن ادبی بامداد خور در شصت‌وهفتمین نشست خویش، ویژه‌برنامه‌ای را به شعر و زندگی مهدی اخوان ثالث اختصاص داد که در تاریخ هیجدهم اسفندماه در مکان دفتر کمیتهء دانش‌پژوهان رأس ساعت 20:30 برگزار شد.
در آخرین روزهای فصل آخر سال، زندگی و شعر شاعر «زمستان» به بحث و بررسی گذاشته شد. این نشست با ارائه مطالب مختصری از زندگینامه شاعر توسط هما رحیم‌زاده و محمدطیب قطبا آغاز گردید و پس از آن حامد شفیعی پیرامون جهان‌بینی اخوان صحبت کرد. طیبه محمودی، پیش از خواندن شعر « چون سبوی تشنه»، شاعر را از دیدگاه شفیعی کدکنی به بحث گذاشت و معصومه تکاپوی، یأس و نومیدی را در اشعار م. امید بررسی کرد. احمد رضایی شعر قاصدک را خواند. شعر «آتش» توسط هما رحیم‌زاده خوانده شد. قطعاتی از نوخسروانی اخوان را معصومه تکاپوی خواند و آریا تاجدار به خوانش شعر «دریچه‌ها» پرداخت. «پادشاه فصلها» توسط فاطمه خشنود خوانده شد و محمود شمسی «کتیبه» را خواند. شعر «کتیبه» زمینه‌ساز مبحث تکرار بیهودگی و پوچی در شعر اخوان شد و معصومه تکاپوی و محمود شمسی سخنانی را در این رابطه ارائه نمودند. «روشنی» شعری بود که یلدا مهرآوران خواند و حامد شفیعی نیز «کاوه و اسکندر» را.
زمانی کوتاه به بحث و تبادل نظر در مورد شعر «کاوه و اسکندر» سپری شد تا اینکه خوانش شعر «نماز» توسط خانم تکاپوی و بحثی پیرامون آن، پایان‌بخش این قسمت گردید. «دعای آزادی» آخرین شعر از اخوان بود که محمود شمسی خواند و نوبت به بخش آزاد شعرخوانی رسید. در این بخش یلدا مهرآوران شعر « این روزها» و طنازالسادات موسوی شعر «سفر به رویا» را خواندند که هر دو شعر از مریم حیدرزاده بود. سپس آریا تاجدار شعری از پروین اعتصامی خواند و احمد رضایی با شعری از ابوالعلا معری این نشست را به پایان برد.
شرکت‌کنندگان در این جلسه:
خانمها: معصومه تکاپوی، عالیه تاجدار، طیبه محمودی،فاطمه خشنود، هما رحیم‌زاده، یلدا مهرآوران، طنازالسادات موسوی
آقایان: احمد رضایی، موسی پورپلاش، حامد شفیعی، شهرام صالحی، یعقوب فاتحی، محمدطیب قطبا، آریا تاجدار، محمود شمسی
پایان
 
 
به کانال تلگرام کمیته دانش پژوهان بپیوندید و از آخرین اخبار آموزشی و فرهنگی خور اطلاع کسب کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.