آخرین مطالب

گزارش روز شمار عملکرد کمیته دانش پژوهان خور – 4

گزارشی از فعالیت های کمیته دانش پژوهان از 20 بهمن ماه 1389 تا 31 تیرماه 1390:

– برگزاری آئین سنتی شمشیر بازی خوری – روبروی میدان امام شافعی – (20 بهمن ماه 1389) به میمنت ثبت این اثر فرهنگی بی نظیر در فهرست آثار معنوی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور با پیگیری اعضای کمیته دانش پژوهان خور.

– برگزاری کلاسهای مشاوره و روانشناسی (ويژه خانواده ها، زوج های جوان و دانش آموزان) با دعوت از – دکتر قوام ملتفت (متخصص روانشناسی تربیتی) و دکتر سمیه سادات ساداتی (متخصص روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی) مدرسین دانشگاه از شیراز – به صورت کارگاه آموزشی در دو روز ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه – با موضوعات: 1.شیوه های فرزندپروری(دو جلسه)، 2.بحران بلوغ در نوجوانان، 3- بحران بلوغ و شیوه برخورد مناسب والدین با آن، 4.روابط همسران و 5.مهارت های زندگی با همکاری صمیمانه موسسه خیریه ازدواج باب الریحان شهر خور  و با شرکت بیش از 480 شرکت کننده. در سالن منار القرآن خور و مسجد جامع قدیم. همراه با نمایشگاه کتاب.

– برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی ویژه کودکان زیر 12 سال با موضوع بهار و طبیعیت و با عنوان «بچه ها… بچه ها…  یه خبر خوب» با شرکت بیش از 360 کودک به همراه خانواده هایشان با همکاری مهد کودک خصوصی نور(مهدقرآن). در پارک پردیس خور. – 27 اسفند ماه 1389

 – برگزاری كارگاه تخصصی آموزش روش جستجوی مقالات برای نخستین بار در خور… با تدریس خانم عاطفه جمالپور (دانشجوی کارشناسی ارشد مدارک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران) درسالن منار القرآن خور- 28 اسفند ماه 1389
 – برگزاری نمایشگاه چه خبر از سلامتی!؟ به مناسبت هفته سلامت… . همراه با نمایشگاه کتاب. 23 و 24 فروردین ماه 1390 با همکاری رابطین سلامت خانه بهداشت خور، مرکز بهداشتی درمانی شهر خور، شبکه بهداشت لارستان، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی لارستانف شهرداری خور،مركز مشاوره ي بيماري هاي رفتاري(ايدز) لارستان.
 – هماهنگی برای دانش آموزان دوره دبیرستان و پشت کنکوری ها جهت استفاده از کتابخانه مساجد فاروق اعظم ابوبکر صدیق، به عنوان سالن مطالعه. با همکاری هیئت امنای مساجد.
 – برگزاری مراسم نکوداشت مرد نکونام، به مناسبت یاد روز شیخ سعدی شیرازی – اول اردیبهشت ماه 1390 در سالن منارالقرآن خور.
 – برگزاری هفدهمين جلسه راهنمايي و مشاوره متوسطه، وي‍ژه سال سومي ها و پشت كنكوري ها با موضوع: روشهاي مطالعه، با حضور آقای پیروزی مشاور آموزش و پرورش. 3 ارديبهشت ماه 1390
 – جلسه با انجمن اولیا و مربیان دبستانی ها، برای توجیه در مورد شرکت در کلاس تقویتی برای آمادگی آزمون مدارس نمونه. 17 اردیبهشت 1390
 –  همکاری با مهد کودک خصوصی نور ( مهدقرآن) جهت هماهنگی سالن دانشگاه پیام نور، برای برگزاری مراسم اختتامیه مهدقرآن.
 – اولین روز کاری در دفتر جدید کمیته جنب کتابخانه عمومی 19 اردیبهشت 90
 – برگزاری آئین سنتی شمشیر بازی شهر خور در کاخ گلستان تهران به دعوت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و با هزینه آنها. در افتتاحیه هفته میراث فرهنگی. 28 اردیبهشت ماه 1390

– تهیه بروشور «شمشیر بازی خوری» و «معرفی شهر خور» و پخش آن در میان مسئولان میراث فرهنگی کشوری و شرکت کنندگان در مراسم شمشیر بازی در تهران. 28 اردیبهشت 1390

– برگزاری کلاسهای تقویتی برای دانش آموزان کلاس پنجمی برای شرکت در آزمون مدرسه نمونه. طی 15 جلسه. با دعوت از آقای مهاجری دبیر مدرسه غیر انتفاعی کوشا. از 2 تا 19 خرداد ماه 1390. باشرکت 23 دانش آموز دختر و پسر (تاریخ آزمون: 20 خرداد ماه)
– پرداخت هزینه ثبت نام دانش آموزانی که بخاطر مشکل مالی نیمی از هزینه کلاس و یا یک سوم آن را پرداخت کردند از طرف کمیته(در کلاسهای تقویتی مدرسه نمونه) (هدف کمیته این است که هیچ دانش آموزی بخاطر مشکل مالی از روند تحصیلی خود بازنماند)

– برگزاری آئین سنتی شمشیر بازی شهر خور در سالن مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس (شیراز) به دعوت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با هزینه آنها. در اختتامیه هفته میراث فرهنگی. 2 خرداد ماه 1390

– انتشار بروشور «تغذیه سالم=زندگی سالم» ویژه اعضای حمایتی کمیته. (ویژه خرداد ماه 1390)

– برگزاری دوجلسه با دانش آموزان اول دبیرستانی برای توجیه آنها در مورد سرنوشت ساز بودن سال اول دبیرستان ( 12و 15 خرداد ماه) و اطلاع رسانی در مورد اطلاعیه مدارس نمونه لارستان بخاطر پذیرش دانش آموز در رشته علوم انسانی در سال جدید تحصیلی.

– برگزاری برنامه های متنوع تابستانه ویژه دانش آموزان با همکاری کمیته بانوان با عنوان «تابستانی خوش…!» از نیمه خرداد ماه تا پایان تیرماه.

– همکاری با آموزشگاه زبان انگلیسی ساره، برای تشکیل کلاسهای زبان ویژه کودکان و نوجوانان در خور، و شراکت با این آموزشگاه، و با همکاری با مکتب خانه خاتم الانبیا. شروع ثبت نام کلاسها: 19 خرداد 90.

– ارائه برنامه های پیشنهادی به مکتب خانه های قرآن کریم برای تنوع بخشی به کلاسهای مکتب خانه از 28 خرداد ماه لغایت 13 مرداد ماه. با همکاری مکتب خانه ها. (کلاسهای بهداشتی و تفریحی و… و تهیه امکانات اولیه.)
– پرداخت هزینه ثبت نام دانش آموزان بی بضاعت که قصد شرکت در کلاسهای تابستانه و مکتب خانه ها را داشته اند. (هر دانش آموزی که بخاطر مشکل مالی توانایی ثبت نام در کلاسها را ندارد و به کمیته مراجعه کند در حد توان بصورت مجانی و یا با تخیف ویژه ثبت نام می شود.) (هدف کمیته این است که هیچ دانش آموزی بخاطر مشکل مالی از روند تحصیلی خود باز نماند.)

– برگزاری جُنگ دانش آموزی ویژه دانش آموزان مکتب خانه های قرآن کریم. با دعوت از آقایان شریفی و رستگار از شهر لار. در مکتب خانه آخوند حاج عبدالرسول با برنامه های شاد و مسابقه و جوایز. سه شنبه 31 خرداد(ویژه پسرها) وچهارشنبه  1 تیر 1390(ویژه دختران).

– همکاری با حاج آقا بخشی مسئول امور فرهنگی زندانیان لارستان و آقای درفش به عنوان نماینده ی زندانیان برای فروش آثار دستی و هنری زندانیان همراه با برگزاری نمایشگاه کتاب در خور، در سالن میرعبداله. (3 تا 10تیرماه)

– خرید کتاب از نمایشگاه کتاب برای تجهیز کتابخانه تخصصی کمیته.  6 تیرماه 1390

– انتشار  DVD برنامه های کلاسهای روانشناسی و مشاوره بهمن 89 و برگزاری آئین سنتی شمشیر بازی در تهران و شیراز. تاریخ انتشار: 4 تیرماه 90.

– برگزاری آئین سنتی شمشیر بازی در مراسم افتتاحیه مسابقات فوتسال کشوری در سالن تختی لار به دعوت اداره تربیت بدنی لارستان. 19 تیرماه ماه 1389.

– انتشار بروشور  “قائدگی و سندروم پیش از قائدگی”  ویژه اعضای حمایتی کمیته. (ویژه تیرماه 1390)

– تهیه و سفارش کتاب ها و پوسترهای آموزشی برای فروش. (مراجعینی که به دفتر کمیته سفارش کتاب می دهند حتی الامکان کتابهای مورد نظرشان از انتشارات و یا غالباً از کتابفروشی های شیراز سفارش داده می شود.)

– جلسه با دانش آموزان پسر دوره راهنمایی مدرسه خواجه نصیر خور و اولیا آنها در مورد وضعیت مدرسه راهنمایی و بررسی مشکلات آن. ۲۶ تیرماه ۹۰ – سالن منار القرآن

– هماهنگی های متعدد برای برگزاری کلاسهای تقویتی خصوصی برای دانش آموزان متقاضی با بهره گیری از دانشجویان و فارغ التحصیلان همشهری.

– همکاری با کمیته بانوان انجمن خیریه صابرین، در برپایی نمایشگاه تابستانه و نمایش آثار دانش آموزان مکتب خانه ها.  1390/4/31

 

یک نظر

  1. حبیب الله عباسی

    واقعا خداقوت و دست مریزاد میگم به دوستای عزیزم در کمیته و به ویژه آقای مهندس صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.