آخرین مطالب

گزارش روز شمار عملکرد کمیته دانش پژوهان خور – 11

گزارش عملکرد روز شمار کمیته از  1 مهرماه 1393 تا 31 خرداد 1394

– مقدمه:

– همچنان که قبلا نیز بارها از روش های مختلف اطلاع رسانی شده است، شما خیر اندیشان محترم می توانید فعالیت های کمیته را از طریق وبلاگ کمیته به صورت هفتگی یا ماهیانه دنبال کنید، تا در جریان آخرین فعالیت ها و عملکردهایی که با حمایت و نیتِ نیک شما عزیزان انجام می شود را مشاهده فرمایید.

– توضیحاً اینکه در وبلاگ کمیته، فقط فعالیت های کلی اطلاع رسانی می شود، و فعالیت های روزانه و جزئی در دفتر ثبت روزانه‎ی کمیته درج می گردد. (توضیح: در گزارش شماره 10؛ عملکرد کمیته از20 آبان 1392 تا 31 شهریور 1393 ارائه شده است.

– اهدای یک دستگاه کمپروسور آبسردکن به دبستان پسرانه محمدطالب، و راه اندازی مجدد آبسردکن مدرسه. با رایزنی با خیر اندیش گرامی حاج ماشاله اکرمی از اعضای هیئت مدیره انجمن خیریه صابرین. به ارزش ریالی حدود 750 هزار تومان. هفته اول مهرماه 1393.

– نصب بنر تبریک موفقیت آقای حامد اسماعیلی فرزند محمد طیب، در کسب رتبه 586 کنکور سراسری و پذیرش در رشته تربیت معلم. همزمان با فصل آغاز مدارس با هدف ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان و والدین محترم. در بیلبورد جنب بنای تاریخی آسال (تبریک شماره 28). (با مشارکت شورای اسلامی) زمان نصب: 9 مهرماه 1393 بمدت 10 روز.

– پیگیری جهت برگزاری دومین جلسه مشترک مسئولان آموزش و پرورش و کلیه مدیران مدارس خور و اعضای شورای اسلامی خور.

این جلسه در محل دفتر شورای اسلامی شهر جهت هم اندیشی بیشتر بین مدارس و مسئولان شهر و اعلام دغدغه های مردمی به مسئولان برگزار شد. که در این مراسم گزارشی از فعالیت های کلی کمیته و آمادگی همکاری کمیته دانش پژوهان با مدارس نیز اعلام شد. 14 مهر 1393.

– بازدید از وضعیت نامناسب فضای آموزشی هنرستان مشفق اوزی خور، با همکاری خیراندیش گرامی آقای محمدرضا اکرمی، و در نتیجه رنگ آمیزی 4 باب کلاس درس و تعمیر صندلی های کارگاه کامپیوتر و همچنین تعمیر برق کشی و لوله کشی قسمت هایی از مدرسه. با همکاری خیرین همشهری به ویژه آقای محمدرضا اکرمی و همکاری آقایان عباس اکرمی و ایاز داودی.(گزارش تصویری وضعیت هنرستان مشفق در وبلاگ کمیته درج شده است.)

هفته دوم مهرماه 1393.

– حضور در جلسه‎ی تشکیل اعضای انجمن اولیا و مربیان هنرستان پسرانه حاج عبداله و سخنرانی مسئول کمیته در این مراسم. و اعلام همکاری کمیته با مدارس و خانواده ها در جهت ارتقای سطح کیفی مدارس. 27 مهر 1393.

– حضور در جلسه‎ی شورای دبیران و انجمن اولیا و مربیان مدرسه خواجه نصیر. و سخنرانی مسئول کمیته در حضور اولیا در مورد اعلام همکاری کمیته برای مشارکت در مسیر ارتقای مدارس و تشویق اولیا به همکاری بیشتر با مدرسه.

 25 آبان 1393.

– پیشنهاد به شهرداری خور جهت اهدای یادگاری به دانش آموزان مدارس خور به مناسبت روز دانش آموز. که این پیشنهاد با پذیرش از طرف شهردار خور (آقای دستپاک) مواجه شد. که با پیگیری کمیته در قالب اهدای یک عدد خودکار و پوشه‎ی دکمه دار به تمام دانش آموزان مدارس خور انجام شد. نیمه دوم آبان 1393.

– نصب بنر تبریک موفقیت پذیرفته شدن آقای ایوب محمودی فرزند عبدالحسین در مقطع دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان با رتبه یک. در بیلبورد جنب بنای تاریخی آسال (تبریک شماره 29). (با مشارکت شورای اسلامی).

 24 آبان 1393 به مدت 10 روز.

– نصب بنر تبریک موفقیت آقای سلمان خشنود فرزند ماشاله در پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش”تبدیل انرژی”؛ دانشگاه دولتی شیراز . (با مشارکت شورای اسلامی). در  بیلبورد جنب نوشت افزار دانش بوعلی.

زمان نصب: 26آبان 1393.

– حضور در دفتر شورای اسلامی شهر و رایزنی و مشورت با اعضای شورای اسلامی در خصوص مدارس شهر. (قابل ذکر است که در طول سال پیرامون مسائل آموزشی شهر با شورای اسلامی دور چهارم جلسات مشترک زیادی برگزار گردیده است)

 17 آذر 1393.

– خرید یک دستگاه فتوکپی سیاه و سفید جهت دبیرستان دخترانه حاج عبداله عباس خور، به ارزش 2.500.000 تومان. که از این مبلغ میزان یک میلیون تومان را خیر محترم، حاج ماشاله اکرمی پرداخت کردند و سایر مبالغ را کمیته با رایزنی با خیرین تأمین نمود. 23 آذر 1393.

– برگزاری “چهارمین” جشن بزرگ تقدیر از دانش آموزان موفق.

این مراسم باشکوه در غروب پنجشنبه 27 آذرماه 1393 ساعت 19:30 در سالن دانشگاه پیام نور واحد لارستان برگزار شد. در این مراسم از دانش آموزان خوری و محصل در مدارس خور که سال گذشته تحصیلی (93-92) توانسته بودند به موفقیت دست یابند و شامل شرایط اعلام شده‎ی کمیته دانش پژوهان شده بودند تقدیر شد. شرط شرکت در مراسم، ثبت نام در موعد مقرر بود. از بخش های قابل ذکر این مراسم حضور مسئولان شهر و مسئولان آموزش و پرورش بود که آقای محمد فیاض پور معاونت مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان و آقای ناصر طالبی رئیس شورای اسلامی شهر خور نیز به سخنرانی پرداختند. در این مراسم هم طبق روال سه برنامه‎ی پیشین، با دو نفر از تحصیل کردگان موفق مصاحبه شد و گزارشاتی از عملکرد کمیته به حاضرین ارائه شد. گزارش تصویری این مراسم در وبلاگ درج شده است. یکی دیگر از اهداف این برنامه حضور و همکاری دانش آموزان در برگزاری مراسم بود که در کنار اعضای کمیته، تعدادی از دانش آموزان نیز همکاری تنگاتنگی داشتند به این امید که در آینده ای نزدیک خود دانش آموزان با کسب تجربه‎ی برگزاری مراسم مختلف به اجرای برنامه بپردازند.

 27 آذر 1393.

– حضور در جلسه مرکز آزمون و آموزش احسان نمایندگی بنیاد ICDL ایران در لارستان. به مناسبت 24 دی ماه روز مرکز آزمون و آموزش احسان در تقویم این بنیاد. این مراسم با حضور بخشدار مرکزی (آقای ثمری) و رئیس آموزش و پرورش لارستان (آقای فیاض پور) و امام جمعه و شهردار شهر خور و جمعی از معتمدین شهر برگزار شد. 23 دی 1394.

– همکاری کمیته دانش پژوهان با شورای ورزشی در برگزاری جشن بزرگ هفته وحدت در خور. این مراسم با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و مسئولین و روحانیت شهر و با حضور مردمی گسترده از خور و شهرها و روستاهای اطراف، در سالن استادیوم ورزشی خور برگزار شد.

 14 دی 1393.

–  شرکت در مراسم افتتاحیه مسابقات جام فجر خور به دعوت از هیأت فوتبال شهر از کمیته دانش پژوهان.

 11 بهمن 1393.

– شرکت در مراسم افتتاحیه جشنواره فجر مدرسه راهنمایی دخترانه حاج عبداله عباس خور به مناسبت دهه فجر و بازدید از آثار دستی دانش آموزان در نمایشگاه.

دهه فجر 1393.

– میزبانی تور محله گردی لارستان، و معرفی بافت تاریخی و آثار تاریخی خور به مهمانان.  این تور که به صورت هفتگی به گردش در یکی از محلات شهرها و روستاهای لارستان اختصاص دارد با هدف شناخت مردم از پتانسیل های منطقه ای تشکیل شده است. که محله گردی خور در نشریات و وبسایت های منطقه بازتاب گسترده ای داشت. 17 بهمن 1393.

–  اطلاع رسانی گسترده از طریق وبلاگ کمیته و شبکه های اجتماعی در خصوص ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان. با این هدف که به خاطر عدم آگاهی والدین، دانش آموزان برای ثبت نام کردن در این آزمون از قلم نیفتند. 30 بهمن 1393.

– برگزاری بزرگترین و گسترده ترین برنامه فرهنگی-تفریحی شهر خور با برگزاری “چهارمین” جشنواره بزرگ نقاشی کودکان و نوجوانان زیر 15 سال در استادیوم شهر خور. این برنامه فرهنگی با هدف شاد سازی کودکان و نوجوانان در کنار والدین خود، هرساله در اواخر اسفند ماه یا اوایل فروردین ماه توسط کمیته دانش پژوهان برگزار می گردد. که با استقبال بسیار زیادی از طرف مردم و مسئولین روبرو می شود. گزارش تصویری این مراسم باشکوه در وبلاگ کمیته درج شده است. بخشی از هزینه مالی این مراسم توسط شهردای خور و بخشی نیز از طریق تبلیغات و مابقی از محل بودجه کمیته که از حمایت مالی اعضای محترم حاصل می شود، تأمین شد.

6 فروردین 1394.

–  برگزاری جلسه نوروزی انجمن ادبی بامداد خور با حضور دو مهمان ویژه در سالن ساختمان خیریه منار القرآن. این مراسم با حضور دکتر اسداله نوروزی (استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه بندر عباس) و محمد فیاض پور رئیس آموزش و پرورش لارستان برگزار شد. 10فروردین 1394.

– اطلاع رسانی در مورد برگزاری کلاس های تقویتی مدارس تیزهوشان. که بخاطر به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان شرکت کننده، طی تماس های مکرر با خانواده های دانش آموزان، و هماهنگی های صورت گرفته با دبستان تربیت شهر لار، و هماهنگی سرویس رفت و آمد، تعداد 12 نفر از دانش آموزان همشهری از طریق سرویس کمیته، در کلاس های تقویتی مدرسه تربیت شهر لار شرکت کردند. (4 دانش آموز پسر و 8 دانش آموز دختر در این کلاس ها شرکت کردند). شروع هماهنگی: 12 فروردین 1394 به مدت حدود یک ماه.

– حضور انجمن ادبی بامداد خور در همایش بزرگداشت شیخ عطار در اوز. در این مراسم که در سالن بیمارستان امیدوار شهر اوز به میزبانی خانه فرهنگ اوز برگزار شد، موسی پورپلاش از اعضای انجمن ادبی بامداد، یکی از اشعار خود را برای حاضرین قرائت کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. 25 فروردین 1393.

– همکاری با دبستان پسرانه اسماعیل نژاد و انجمن های اولیا و مربیان دبستان های خور و کمیته بانوان انجمن خیریه صابرین در برگزاری “دومین” جشنواره هفته سلامت در دبستان پسرانه اسماعیل نژاد خور. 4 اردیبهشت 1394.

– نصب بنر تبریک روز معلم  در هفته معلم 1394.  محل نصب: بیلبورد جنب بنای تاریخی آسال و  دفتر انجمن خیریه صابرین خور. (با همکاری شورای اسلامی). 12 اردیبهشت 1394. به مدت 10 روز

– نصب بنر تبریک به دانش آموز موفق همشهری خانم شکوفه رحیم زاده فرزند ماشاله بخاطر کسب رتبه اول استانی در رشته تولید چند رسانه ای و راهیابی به مرحله کشوری (با همکای شورای اسلامی خور) محل نصب: تابلوی جنب نوشت افزار دانش بوعلی – از تاریخ 23 اردیبهشت 1394 به مدت ده روز.

– همکاری در تعمیر کف حیاط دبستانهای دخترانه و پسرانه اسماعیل نژاد خور با همکاری خیر اندیشان محترم آقایان حاج ماشاله اکرمی و حاج محمدرضا اکرمی و محمد ولی جمالیان. این تعمیر که بخاطر نامساعد بودن کف حیاط این دو مدرسه بود با بتن ریزی کف حیاط مدارس انجام شد. نیمه دوم خرداد 1394.

– خرید چند نوبت کتاب جهت کتابخانه تخصصی کمیته دانش پژوهان از نمایشگاه های لار و کتابفروشی های شیراز و اصفهان.

(جمع خرید کتاب در سال 1393 و خرداد و تیر 1394 :4.635.000 تومان).

 – تعداد کل کتاب های موجود در کتابخانه: 1764 جلد.

کل اعضای حمایتی کمیته: 202 عضو  اعضای حمایتی افتخاری:  165 عضواعضای حمایتی دائمی: 37 عضو

تعداد برادران عضو حمایتی:134 نفر   تعداد خواهران عضو حمایتی:68 نفر    تعداد دانش آموزان عضو حمایتی:7 نفر

تاریخ شروع عضو گیری:     تیر ماه 1389

– فهرستی از “فعالیت های متفرقه” کمیته در طول سال:

-سفارش کتاب هایی که در بازار کتاب لارستان نیستند:

کافی است کتاب مورد نظرتان را از کمیته بخواهید، ما در اسرع وقت با کمک از دانشجویان خوری که در شهرهای مختلف مشغول تحصیل هستند و یا کتابفروشی هایی که در شهرهای شیراز، اصفهان و تهران در دسترس مان هستند، کتاب شما را پیدا میکنیم و سفارش می دهیم.

– پیگیری کلاس های تقویتی و مشاوره تحصیلی و روانشناسی خصوصی:

دانش آموزان و خانواده هایی که قصد برگزاری کلاس خصوصی دارند به کمیته مراجعه کنند، ما تمام سعی مان را می کنیم که پیگیری ها و راهنمایی های لازم را انجام دهیم.

– رایزنی با خیرین محترم همشهری برای رفع نیاز مدارس:

بسیاری از اوقات مدارس با مشکلاتی روبرو هستند که نیازمند رایزنی با خیرین محترم همشهری است. کمیته در طول سال با همکاری معتمدین شهر و اعضای شورای اسلامی، بارها موفق به توجیه خیرین محترم  و نهایتا انجام کار شده است.

– پیگیری مشکلات کلی فرهنگی شهر  از طریق رایزی و انتقال پیام مردمی به مسئولان مربوطه:

به عنوان مثال بارها از طرف خانواده ها در خصوص تأثیرات بازی های کامپیوتری گیم نت های شهر، و ساعات کاری آنها، بر درس و اخلاق دانش آموزان، با کمیته تماس حاصل شده است، با توجه به اینکه بسیاری از این درخواست ها از حیطه کاری کمیته خارج است، هر دفعه با شورای اسلامی شهر یا سایر نهادها جلسات حضوری تشکیل شده و پیام خانواده ها منتقل می شود.

– تجهیز بیشتر مدارس شهر خور به یک دستگاه لپ تاپ و پروژکتور  با هدف رفتن به سمت هوشمند سازی مدارس. با همکاری صمیمانه شورای اسلامی شهر (از طریق رایزنی با خیرین محترم شهر در سال تحصیلی گذشته). به ارزش حدود 24 میلیون تومان.

– توضیح: وام های قرض الحسنه و کمک های مالی بلاعوض پرداختی در پست جداگانه که در وبلاگ مشخص است گزارش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.